תפעול נכון של מערכות הרימזור הינו דבר מרכזי ביצירת זרימה ושחרור עומסי התנועה. ניסיוננו רב השנים מעניק לנו את היכולת לדייק את תפעולם של מערכות מורכבות של רמזורים בדרכים העירוניות לכדי "גלים ירוקים" ועד תכנון רמזורים "בודדים" שמופעלים על ידי גלאים מיוחדים ומטפלים בזמן אמת בעומסי תנועה ובהולכי רגל.
הפעלת מערכות הסעת המונים בצירי התנועה העירוניים/מטרופולינים היא תופעה חדשה יחסית ומכניסה מימד חדש לרחוב בישראל.
הדבר מחייב התאמה של יחסי הגומלין בכללי מתן זכות הקדימה בין הרכב המנועי, הולך הרגל, הרכבת העירונית והאוטובוס המפרקי BRT .
החדשנות מחייבת קליטה והטמעה של הכלי החדש על ידי כל משתמשי הדרך המוזכרים . הטמעה זו כרוכה בתקופת הסתגלות הדדית בין הולכי הרגל ונהגי הרכב המנועי ובין הכלים החדשים להסעת המונים. כאשר הכוונה היא שלאחר זמן מה יופקו מסקנות ולקחים בסוגיות שונות של תנועת הכלים החדשים, כולל סוגית ההצדק לרימזור.
אנו ב NTE מתמחים בתכנון נתיבים עבור נסיעה של כלי תחבורה המשמשים את הציבור הרחב.
פרויקטים לדוגמא: עבור 'נתיבי איילון', אנו מתכננים פרויקטים רבים בתחום התחבורה הציבורית, חלקם נמשכים, חלקם חדשים וחלקם הסתיימו. בימים אלו אנו מתכננים את הנתיבים לתחבורה ציבורית (נת"צ) הנפרשים בין תל אביב לחולון דרך ככר קוגל אשר מיועדים להעביר במפלס תחתון את תנועת הרכב הפרטי. בנוסף לכך חברת נת"ע וחברת מסילות העניקו לנו את כל שלבי התכנון התחבורתי והתנועתי הזמני הדרוש לצורך הקמת "הקו האדום" של הרכבת הקלה. התכנון מתקיים לכל אורך התוואי בתחום התת קרקעי בתל אביב, מתחנת רכבת ארלוזרוב בצפון ועד לשד' ירושלים ביפו בדרום.
בפרוייקט זה טיפלנו בשלבי הקמת ה"קופסאות", אלו הן התחנות אשר ימוקמו על אם הדרך. בנוסף מוטלת עלינו המשימה להסדיר את התנועה תוך כדי בניית התחנות באמצעות תכנון מחדש של תנוחות מערכות הדרכים והצמתים. הסטות התנועה, הפניה לדרכים חלופיות, הקמת מערכות רמזורים חדשות ושינוי הקיימות, שינוי סיטריות, הסרה והקמה של גשרים ועוד.
חברתנו פועלת רבות בתחום המחלפים במערך הכבישים.
אחד הפרויקטים הגדולים הוא תכנון מחלפים עירוניים בתל אביב, בדרך בגין עבור חברת נתיבי איילון.
מחלפים אלו יבנו בשיטת "השיקוע" למען הזרמת תנועה בצמתים קריטיים אלו, ע"י מנהור, שיקוע וביטול רמזורים.
הפרוייקט כולל גם את שיפור איכות הסביבה באזור המחלפים בהם צפוייה לחלוף התנועה מתחת לפני הקרקע.
בשלב הראשון תעוצב "השדרה העירונית", שדרת הקריה, בתוכנית תב"ע.
מחלפים נוספים אשר חברתנו הייתה מעורבת בשלבי התכנון שלהם הם: מחלפי צומת תנובה, דרך בגין, שאול המלך ועד לדרך נמיר. מחלף צומת 'השוק הסיטונאי', מחלף 'צומת מעריב', מחלף 'צומת המסגר' יצחק שדה, מחלף דרך בגין הרכבת ועוד .
כמאמינים גדולים בשבילי אופניים יחד או בצמוד למדרכות או כבישים, כתחליף לנסיעה ברכב הפרטי, לצד מטרות נופש וספורט המקבל בשנים האחרונות חשיבות מוגברת ותנופה ובהיותו תואם את מגמות המדיניות לתחבורה יבשתית של משרד התחבורה.
מדיניות זו קובעת כי השימוש באופניים כאמצעי משלים וחלופי לרכב הפרטי ראוי לעידוד בהיותו מפחית את השימוש ברכב פרטי אף כי בינתיים בשיעור נמוך עם סימנים חיוביים לגידול בשימוש.
חברתנו עוסקת בתכנונם של שבילי האופניים במספר פרוייקטים ברחבי ארץ.
חברתנו עוסקת בתכנון סוגים שונים של חניונים, כשהנפוץ ביותר הינו החניון התת קרקעי.
חניון תת קרקעי מאופיין וממוקם מתחת למבנה או לקומפלקס של מבנים ואינו מצריך שטח נפרד מהמבנה.
"טביעת" השלד של המבנה היא זו שקובעת את המעטפת ואת שטח החניון.
מספר כלי הרכב שהחנייה שלהם תתאפשר במקום נקבע עפ"י תקן החניה עבור שימושי הקרקע של המבנה.
חשוב לקבוע תפעולית את הפתרון והתצורה של חיבור החניון על מערכת הדרכים הקיימת/המתוכננת, בהתאם לקיבולת הנדרשת של נפח התנועה החזוי בכניסות ויציאות של החניון בשעות השיא.
בין הפתרונות הייחודיים שתוכננו ע"י חברתנו ניתן לציין פתרון הפיכת כיוון התנועה ברמפות, בין כניסה ויציאה מהחניון, כמו לדוגמא בפרוייקט הבימה(כיכר התזמורת).
שכונת הסיגליות בבאר שבע – תנועה וכבישים
שכונת הפארק באופקים – תנועה וכבישים
שכונת פרדס וחיסכון באור יהודה – תנועה וכבישים
פארק היי-טק, אשדוד – תנועה וכבישים
ת"א 3700 – צפון תל אביב – כבישים
שכונת נווה זמר, רעננה – תנועה