רכבת קלה

רכבת קלה: הרעיון להפעיל רכבת קלה בארץ ישראל עלה על הפרק כבר בתחילת המאה ה-20. בעיתון הצבי פורסם בספטמבר 1909: "ממקור נאמן נמסר לנו כי המשא ומתן בין הממשלה והחברות האנגליות לכונן בירושלים עגלות חשמליות, הולך ונגמר, ובאלו הימים יקובל הרישיון." בסופו של דבר נדחה הרעיון. עם זאת, הצבא הבריטי בנה והפעיל לצרכיו רכבת קלה במלחמת העולם הראשונה באזור ירושלים. זו פורקה כשהצורך הצבאי חלף. במהלך המאה ה-20 עלו הצעות נוספות להקמת מערכות הסעה המונית בישראל, בעיקר בתל אביב-יפו, אך לאו דווקא תוך שימוש ברכבת קלה. התוכניות הבאות הגיעו לידי ביצוע או תכנון מעשי החל בעשור הראשון של המאה ה-21:

הרכבת הקלה בירושלים – כחלק מתוכנית האב לתחבורה של עיריית ירושלים. החלה לפעול באוגוסט 2011 פועל קו רכבת קלה אחד – הקו האדום. אחד הקווים האחרים שתוכנן הוחלף משיקולי עלות לנתיב תחבורה ציבורית של אוטובוסים רבי קיבולת. רכבת קלה שתפעל מתחת לאדמה בחלקה מתוכננת במסגרת מערכת להסעת המונים במטרופולין תל אביב. הקו האדום הוא קו הרכבת הראשון שאמור להיחנך ב-2017.

שתף טוויטר Pin it